تولیدکننده انواع کنسانتره دام و طیور (مفید دانه باروک)

تولیدکننده انواع کنسانتره دام و طیور (مفید دانه باروک)

دام و طیور از خوراک‌های رایجی همچون یونجه، علوفه و دان به عنوان ماده غذایی استفاده می‌کنند. با این که این مواد ارزش غذایی خوبی دارند، اما به تنهایی برای آنها مناسب نیستند و حتی ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیاندازند. برای همین اغلب دامداران و مرغداران از کنسانتره دام یا طیور برای پرورش حیوانات خود استفاده می‌نمایند. کنسانتره دام و طیور شامل مواد مغذی زیادی بوده و نیاز حیوان را به خوبی برطرف می‌نماید. در ادامه به بررسی انواع کنسانتره دام و طیور می‌پردازیم و با تولیدات شرکت مفید دانه باروک در این زمینه آشنا می‌شویم.

 

کنسانتره دام و طیور چیست؟

کنسانتره از مواد خوراکی بوده که به مصرف دام یا طیور می‌رسد. این نوع ماده خوراکی از ترکیب چندین ماده به دست آمده و سبب افزایش تخم‌گذاری طیور، افزایش شیردهی دام، تامین انرژی و موارد دیگر می‌شود. در واقع کنسانتره دام و طیور یک مکمل خوراک محسوب می‌شود و نباید به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد. دامداران و مرغداران با تهیه کنسانتره مناسب، آن را با غذای اصلی دام یا طیور ترکیب کرده و به مصرف آنها می‌رسانند.

کنسانتره دامی معمولا به صورت پلت با اندازه‌های گوناگون و گاهی به صورت آردی تولید و عرضه می‌شود. برخی دامداران تمایل دارند کنسانتره دام به صورت آسیاب شده باشد تا بتواند به راحتی با مواد غذایی دام ترکیب شود. با این حال پلت کردن مزایای زیادی دارد که از جمله آنها باید به بخارپز شدن مواد اولیه در دمای 70 الی 80 درجه سانتیگراد اشاره کرد که این موضوع هم سبب تسهیل در هضم مواد شده و هم میکروب‌ها و تخم انگل‌ها را از بین می‌برد. کنسانتره طیور هم شامل مقدار قابل توجهی انرژی، پروتئین، مواد معدنی و غیره بوده که با خوراک پرنده ترکیب می‌شود. به این صورت که مرغدار کنسانتره طیور را با چند نهاده پرمصرف نظیر کنجاله سویا و گندم ترکیب کرده و به مصرف پرندگان می‌رساند.

 

انواع کنسانتره دام و طیور

کنسانتره‌های دام و طیور در انواع مختلفی موجود هستند. این مواد بر اساس هدف پرورش، سن دام و نوع دام یا طیور متفاوت هستند. برای مثال جهت تامین مواد مورد نیاز برای شترمرغ، باید به سراغ خرید کنسانتره شترمرغ رفت. کنسانتره‌ طیور شامل انواع مختلفی بوده و بر حسب نوع طیور اعم از گوشتی و تخمگذار بودن، سن و مرحله پرورش طیور در انواع متنوعی در بازار موجود می‌باشد. مرغدار باید بر اساس نوع پرنده، سن و مرحله رشدی، به خرید کنسانتره طیور پرداخته و آن را به شکل مناسبی به مصرف آنها برساند.

 

انواع کنسانتره دام و طیور

 

کنسانتره دام هم به همین شکل بوده و دارای انواع متفاوتی است. کنسانتره‌های دامی برای حیواناتی نظیر گوسفند، گاو، بز و اسب در دسترس هستند و بر اساس هدف پرورش و سن حیوان شامل انواع مختلفی می‌باشند. از معمولترین کنسانتره‌های گاوی میتوان به کنسانتره گاوهای پرواری، کنسانتره گاو شیری، کنسانتره گاو بومی و استارتر گوساله اشاره کرد. برای همین دامداران و مرغداران باید به نوع کنسانتره و سازگار بودن آن با شرایط دام یا طیور توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین تاثیرات را بر روی آنها داشته باشند.

 

مزایای استفاده از کنسانتره دام و طیور

استفاده از کنسانتره دام و طیور مزایای زیادی در پی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • با وجود کنسانتره دیگر نیازی به افزودن ریز مغذی‌ها به خوراک اصلی نمی‌باشد. چرا که کنسانتره‌ها شامل تمام مواد معدنی و ریز مغذی‌های لازم برای دام یا طیور هستند.
  • دامداران و مرغداران با وجود کنسانتره دیگر نیازی به خرید و انبار کردن مواد جیره‌ای ندارند و میتوانند آنها را در ترکیب با سایر مواد خوراکی به مصرف گله برسانند.
  • خطاهای کارگری در هنگام تولید کنسانتره در دامداری یا مرغداری از بین می‌رود و خطرات احتمالی در این زمینه کاهش می‌یابد.
  • کنسانتره‌ها با استفاده از فرمولاسیون دقیق بر حسب نیاز دام یا پرنده تولید می‌شوند. برای همین قابل اطمینان هستند.
  • با وجود کنسانتره، هزینه‌های تولید به دلیل کاهش هزینه‌های مربوط به حمل، انبارداری و غیره کاهش پیدا می‌کند.

 

مفید دانه باروک از تولیدکنندگان معتبر انواع کنسانتره دام و طیور

شرکت مفید دانه باروک یکی از تولیدکنندگان صنعت خوراک دام و طیور است. این شرکت فعالیت خود را به طور تخصصی و علمی در زمینه تولید و توزیع کنسانتره، مواد مکمل و غیره آغاز کرده است. محصولات شرکت با نام تجاری مفید دانه باروک به بازار عرضه شده و در اختیار مرغداران و دامداران قرار می‌گیرند. پروسه تولید، نگهداری و سایر امور مربوط به تولید محصولات، زیر نظر افراد مجرب و متخصصان تغذیه دام و طیور صورت می‌پذیرد. برای همین تولیدات این شرکت کیفیت بسیار خوبی دارند و میتوانند نیاز دام و طیور را به خوبی برطرف نمایند.

 

مفید دانه باروک از تولیدکنندگان معتبر انواع کنسانتره دام و طیور

 

انواع کنسانتره دام و طیور مفید دانه باروک

محصولات شرکت مفید دانه باروک شامل محصولات طیوری، محصولات دامی و انواع مکمل است.

انواع محصولات طیوری

شرکت مفید دانه باروک در تولید انواع کنسانتره طیور به صورت تخصصی فعالیت می‌نماید. از جمله کنسانتره طیور این شرکت باید به کنسانتره مرغ مادر، کنسانتره مرغ تخمگذار، کنسانتره مرغ گوشتی، کنسانتره بوقلمون، کنسانتره بلدرچین و کنسانتره شترمرغ اشاره کرد.

انواع محصولات دامی

این شرکت در کنار تولید و عرضه کنسانتره طیور، به تولید کنسانتره‌های دامی نیز پرداخته و آنها را با کیفیت بالایی روانه بازار می‌نماید. از انواع محصولات دامی مفید دانه باروک باید به کنسانتره گاو شیری، کنسانتره گوساله شیرخوار، کنسانتره تلیسه، کنسانتره گوسفند، کنسانتره گوساله پرواری و کنسانتره بز اشاره کرد.

انواع مکمل

دامداران و مرغداران میتوانند در کنار خرید انواع کنسانتره دام و طیور، به خرید انواع مکمل برای دام یا طیور خود بپردازند. از انواع مکمل تولیدی شرکت مفید دانه باروک باید به مکمل ویتامینه – معدنی طیور، مکمل ویتامینه – معدنی دام، پرمیکس‌های درمانی و افزودنی‌های خوراک اشاره کرد.

 

جمع بندی

مکمل‌ها و کنسانتره‌های دام و طیور به منظور رفع نیازهای ویتامینه و مواد معدنی دام و طیور به مصرف می‌رسند. این مواد از مزایای زیادی برخوردار هستند و میتوانند سبب رشد و پرورش بهتر دام یا طیور شوند. برای خرید انواع کنسانتره دام و طیور میتوانید از طریق شرکت مفید دانه باروک اقدام کرده و کنسانتره مورد نظر خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.